Stalen werkschip 'Q Adventurer' (voorheen 'DCS Adventurer')








- Werkschip
het stalen werkschip genaamd "Q Adventurer", brandmerk 27547 Z2024, gebouwd bij Baars B.V. te Sliedrecht, onder bouwnummer 764, in het jaar negentienhonderdzesennegentig, hebbende een dek, pantry, zeven hutten, kleedkamer, toilet en sanitaire ruimte, machinekamer en brug, met een lengte van eenenveertig meter en vierendertig centimeter (41,34 m), een breedte van veertien meter (14,00 m) en een diepgang van drie meter (3,00 m), voortbewogen door twee Caterpillar dieselmotoren, type 3508, elk met een vermogen van zevenhonderdvijfentachtig kilowatt (785 KW), motornummers TTB00367 aangebracht op het motorblok aan stuurboordzijde en TTB00368 aangebracht op het motorblok aan bakboordzijde, met een tonnage van vierhonderdnegenenzeventig Gross Ton (479 GT) De verkoper heeft bericht dat Norden Shipyards momenteel een retentierecht uitoefent ten aanzien van de Q Adventurer. Echter, zo informeerde de verkoper, Beequip is in onderhandeling met Norden Shipyards hieromtrent. Als gevolg daarvan zal het retentierecht, naar de inschatting van verkoper, waarschijnlijk opgeheven zijn vóór de veiling. Zo niet, dan zal het te betalen bedrag in verband met dit retentierecht naar alle waarschijnlijkheid maximaal EUR 300.000 zijn. Dat wil geenszins zeggen dat Beequip de vordering voor dit bedrag erkent, maar dit is op basis van Beequip’s analyse het maximale bedrag dat überhaupt aan Norden Shipyards in verband met de Q Adventurer verschuldigd zou kunnen zijn. Informatie afkomstig van derden conform opgave 2024. De huidige aanwezigheid, werking of correctheid van de omschrijving kan niet worden gegarandeerd. Let op! Hieraan kunnen nadrukkelijk geen rechten worden ontleend. Type vaartuig : Multi-functionele werkboot. Afmetingen : Lengte o.a. : 41,50 m. Breedte : 14,00 m. Holte : 3,00 m. Diepgang : 1,97 m. Roepnaam : T2XES (MMSI no. 572591220) / (ex. "5BDK3" onder Cyprus vlag). IMO no. : 9158692. Bouwwerf : Scheepswerf Baars, Sliedrecht (destijds in samenwerking met Scheepswerf Kooiman, Zwijndrecht). Bouwjaar : 1996. Vrijboord : 1,045 m (bij max. diepgang). Kruiphoogte : Ca. 18,5 m met mast en spud (13,5 m met mast gestreken en de spud uitgenomen). Ombouw : 2008 (voor zover ons bekend). Materiaal casco : Staal. Waterverplaatsing : Max. 952,200 / ongeladen 599,969 / toelading 352,231 ton. Tonnage (GT/ NT) : 479 / 143. Vaarsnelheid : Ca. 9 tot 11 knopen. Bollard pull : Ca. 24 ton. Bemanning : Minimaal 6 vaarbevoegde personen. Voortstuwing : Middels 2 dieselmotoren van fabricaat Caterpillar, type 3408, elk met vermogen 783 kW bij 1.600 t.p.m., s.s. TTB00367 en TTB00368, bouwjaar 2008; B.B.; elk met reductie keerkoppeling van fabricaat Twin Disc, type MGX5321DC, sn 2004084 en 2004085, reductie 4.06:1, bouwjaar 2008; elk met gesloten systeem oliegesmeerde schroefas en 4-blads dia. 1.400 mm schroef in straalbuis. Roerwerk : Achter elke schroef een gevormd roerblad met onderhak op onderzijde van straalbuis, hydraulisch elektrisch bediend. Boegschroef : Van het in vlak gebouwde stuurroostertype, fabricaat Verhaar Omega, bouwjaar 2018; aangedreven door dieselmotor van fabricaat Caterpillar, type C18, sn T2R05769, art. no. 3697308, vermogen 493 kW bij 2.100 t.p.m., bouwjaar 2017, geïnstalleerd 2018. Hekschroef : Nee. Ankergerei : Boegankerlier, elektrisch aangedreven, met ankerketting dia. 20.5 mm, type Q2-HTTS. Spuds : 2 stuks spudkoker, 1x B.B. achter en 1x B.B. voor, slechts 1 spudpaal aan boord beschikbaar. Moon pool : Nee. E-generatorset 1 : Dieselmotor gedreven E-generatorset, motor van fabricaat Cummins, type 6CTA8.3G, sn 99013, vermogen 160 kW bij 1.500 t.p.m., bouwjaar 1996; elektrisch vermogen 200 kVA. E-generatorset 2 : Dieselmotor gedreven haven E-generatorset, motor van fabricaat Perkins, type T4-236, sn 28342, vermogen 50 kW bij 1.500 t.p.m., bouwjaar 1996; elektrisch vermogen 63,3 kVA. E-generatorset 3 : Dieselmotor gedreven nood E-generatorset, motor van fabricaat Perkins, type T4-236-6.0, sn 166, vermogen 48 kW bij 1.500 t.p.m., bouwjaar 1996; elektrisch vermogen 60 kVA. Dek hijskranen : Op voorschip over B.B. 1 hydraulische marine type knikarm kraan van fabricaat Heila, type HLRM 240-2S, sn H9209/99, origineel 240 tm; huidige capaciteit (SWL) op uiterste arm 12 ton op 11,8 m; capaciteit (SWL) op haak takel 5 ton, bouwjaar en werking niet bekend. Op achterschip over B.B. heeft ooit ook eenzelfde soort kraan gestaan, fabricaat Effer, type 120000-2S; 120 tm, echter gedurende opname aan boord niet meer aanwezig, montagetafel aan dek is leeg. Diversen (aanwezigheid en werking niet bekend): - 1 ankerbehandeling (boeg) rol, dia. 1,0 m, breedte 7,8 m); - 2 intrekbare draadgeleide pennen in dek achter boegrol; - 3 hulp trommeltype draadlieren, elk met capaciteit 10 ton, tevens te benutten en in gebruik als spud (hijs) lier; - 2 werk trommeltype draadlieren, elk met capaciteit 20 ton, fabricaat aandrijving Hauglunds; - 2 draadgeleide rollen, horizontaal type op kolom, 20 ton; - 4 draadgeleide rollenkluizen, capaciteit 20 ton; - 2 zware stalen op- en afrijkleppen (ramps); - 1 werkluchtcompressor. Accommodatie : Bovendeks 1 keuken, 1 dagverblijf en 1 toilet, via 1 trap binnendoorgang naar stuurhut erboven en 1 trap naar onderdeks; onderdeks slaapcabines voor 5 personen en sanitaire (natte) ruimten met nooduitgang via vooronder.
Over het object
- TypeWerkschip
- GroepSchepen
- Bouwjaar1996
- GebruikssituatieOnbekend
Over de veiling
- SoortExecutieveiling
- BiedmethodeOpbod en afslag
- Datum
- OrganisatorBOG Auctions
- InzetpremieTen laste koper
- ToewijzingRecht van gunning
- BelastingBtw
- Veilingzaal
Openbare verkoop ex. art. 3:268 BW juncto 3:254 BW.
Op deze veiling zijn de AVVESI 2014 en bijzondere veilingvoorwaarden van toepassing.
Gebruik het biedformulier om een onderhands bod uit te brengen.
Kosten
Houd, naast het veilingbedrag, rekening met de volgende kosten:
- + Inzetpremie ten laste van koper
- + Bijkomende kosten à 12.845,13 EUR
- + Btw
Dataroom
Notaris
Van der Stap Notarissen Dhr. Meindert Krans Weena 690 3012 CN Rotterdam
veiling@vdstap.com
Tel. +31 (0)88 188 00 00